tirsdag 2. mars 2010

Øst vs. vest

Vi er 3 søstre. Med 3 ulike smaker/stilretninger.



Jeg (søster nr. 2) er den lyse, lette, romantiske (mot det eksklusive...) som elsker jordfarger og alt som er i hvitt, krem og beige. Vårt hus er innredet etter fargene du finner på stranden: Sanden, havet og himmelen. (Hvitt, krem, lys beige, dus grønn og isblått). Vi har lyse vegger, og den samme varme parketten i hele huset. For meg er det viktig å ha harmoni. Sitter jeg i ett rom, skal jeg kunne se ut døren til neste rom - som harmonerer med det rommet jeg sitter i.



Og ja - jeg liker å ha ting i system og "brettekanter"... Jeg liker firkanter bedre enn rundinger, og har ved mer enn en anleding valgt katt etter husfargen vår. (Kanskje ikke mitt beste trekk, det der - men sånn er jeg... kremt).
Jeg henter inspirasjon fra bl.a. Amerika, både New York og sørstatene tiltaler meg. Jeg liker Laura Ashley sine tapeter, og parfymeflasken til Chanel No. 5. (Men ikke parfymen, for den blir for "tung" for meg).
Gi meg blomster i hvitt, krem og dus rosa - og jeg blir kjempe glad. Jeg liker roser, liljekonvall, peon og syriner. Gir du meg en diamant i tillegg, er lykken nådd for meg.



Min storesøster er den eksotiske av oss. Hun liker det "tunge", med kraftige, flotte farger som orange og turkis. Hun har faktisk malt veggene sine i stuen selv - i de fargene! (Hun er kunstner, så det ser knallfint ut!) Hun liker kontraster, og solide, mørke tremøbler. Hun har papegøyeblomster på bordet, og rødkål som hårpynt i bryllup - og det funker! (Dere aner ikke hvor mange som gav henne skryt for hårpynten den gangen... det så ut som blader, og ikke kål - bare så det er sagt.)

Hun elsker bøker, og har et bad som går i sjøgrønt og lilla. Hun er kreativ, og jeg elsker huset hennes! Hun er min rake motstetning på mange måter, men vi er overraskene enige på hva vi syns er fint og ikke.
Hun liker Alexander McQueen og Jean Paul Gaultier. Hun lager de flotteste kostymer, og har korsetter og strutsefjærboaer på arbeidsrommet sitt. Hun synger som en engel, og kler seg ALDRI i marineblått.



Hun har malt gangen sin som en himmel (og her snakker vi maleri-himmel i hvitt, blått, grått, gult og alle andre farger som himmelen kan være i), og bruker ekte rek-ved som panel fra golvet og halvveis opp på veggen. At ingen interiørblad har besøk henne, er faktisk litt rart... Hun har en unik stil, som er gjennomført og utrolig stilig.
Hun reiser til India og liker Asia like godt som jeg liker USA.

For å si det sånn; Hun liker Brad Pitt med langt hår, jeg liker han med kort hår.

Men vi har mye felles. F.eks. interiør og vakre ting. Hun sender meg ofte de fineste og kuleste bildene som denne bloggen viser. Som de bildene i dette innlegget...

Takk, J! Glad i deg ;o)

Rettelse: J liker Johnny Depp med langt hår... og litt USA hun også.

2 kommentarer:

  1. Tusen takk, Astri! Du skrive no så løye om oss.. hi, hi! Glad i deg, og! Og stolt!

    SvarSlett
  2. 3. søster føler seg litt utafor her...

    SvarSlett