tirsdag 26. april 2011

Påsken er over...

Noe av det kjekkeste denne påsken, var påskeeggjakten hos min søster på lørdag. Hun (eller var det påskeharen?) hadde lagt ut 32 små og store egg i hagen sin. Og 4 små, 2 mellom og 2 store gikk inn i jakten med en alvorlig mine. Her skulle det sankes inn! Jeg prøvde å ta bilder underveis, men med et konkurranseinstinkt over gjennomsnittet, hadde jeg ikke så mye tid å "kaste bort" på fotografering. Mer enn en gang gikk jeg nesten glipp av et egg - fordi jeg ville ta bilde av det først :o)

"Så hvor handler DU maten din, Janne?" kom det da poser ble delt ut til oss...



Jeg fant! Jeg fant!


Vi sprang rundt med en blanding av panikk og latter...



Gjett hvem som fant det største og kuleste egget!



Opptelling... Å, det mangler 2 egg! Alle sprang en runde til... så stemte det.

Dette er en tradisjon som jeg vil adoptere selv til neste år. Men vi skal ha mange flere egg! Jeg fikk kun tak i 4 stykker, og de stakk ungene mine av med under opptellingen. (Sånn går det, når en tar bilder og ikke passer på...;o)

1 kommentar: