søndag 3. april 2011

Å nei, å nei, å nei....



Å nei, og nei og nei...

For en tid tilbake hadde jeg et innlegg om hvor glad jeg var for å ha fått tak i filmplakaten til "Black Swan". Jeg snakket om hvor vakker den var, med det perfekte ansiktet med en sprekk i... Jeg snakket om god design på plakater og bla bla bla. Så da en venninne ringte og ba meg med på kino for å se den, sa jeg raskt JA!

Vel, gleden varte helt til jeg fikk SE filmen.

For en ekkel, ekkel film... Det er lenge siden jeg er blitt så redd og skremt på kino. Og det hjalp sikkert ikke at vi satt på rad 4. (Filmen vil sikkert ikke gi det samme skremmende inntrykket, ved å se den på dvd - i en trygg stue.)

I det vi satte oss ned på plassene våre, med snop, brus og hver vår eske med chips og popcorn - snakket vi om at vi begge hadde hatt lyst til å se denne filmen, men at vi ikke helt viste hva type film dette var. "Tror det er en slags drama", sa jeg.

Trøsten er at min venninne - og hun som satt på den andre siden av meg (som jeg ikke kjenner), også satt med hendene foran øynene og kom med små utbrudd under hele filmen. Så ille ekkel var den filmen at vi bare kom litt ned i eskene våre, før suget etter godteri hadde gitt seg fullstendig.
Hele salen lo nervøst av "skrekk" flere ganger, og det var vel ca. halvveis i filmen at jeg skvatt så til de grader... at det dalte chipsbiter ned over både meg og alle rundt meg. Esken måtte da settes fint ned på gulvet.

Poenget? Filmen gav et slikt ubehag, at filmplakaten skal tas ned fra veggen min i morgen.

Mange vil si at filmen er god, og det kan jeg være tildels enig i. Fortjente hun Oscar for sin rolle? Ja. Men det var også noe med filmingen, som...
Vel, la oss si at det er en grunn til at jeg sitter her klokken ett om natten og ikke er i seng enda. Fy og fy.
Se den gjerne, men jeg anbefaler alle å se den på dvd og ikke i storformat fra rad 4.

God natt!

1 kommentar:

  1. Nå har jeg fått filmen litt på avstand. Og den VAR faktisk god. Jeg måtte bare tenke meg litt om... fordøye den. Jeg gikk for å se "drama" og var ikke innstilt på thriller/grøss. Å sitte på 4. rad - så næreme at det nesten blir uskarpt - gjorde ikke ting bedre. Filmen hadde en litt guffen stemning... Men ikke verre enn at bildet mitt (kinoplakaten) fortsatt henger på veggen!

    SvarSlett