onsdag 16. september 2009

Host, hark...



Så er den her. Høsten. Det slår ikke feil - hvert år blir først ungene forkjølet, og så mamma. Etter å ha ligget ved siden av mamma - og da mener jeg KLOSS OPPI ansiktet mitt, er det vel ikke så rart at også jeg begynner å hoste og harke etter en stund :o(

Men det fine er at vi alle bare hoster - og ikke grynter. Det er jo neste farlig å si høyt at en er forkjølet, for da får alle dette "hjelp - det - må - være - svineinfluensa" blikket. 
Min mann sjekket symtomene på nettet, og vi syns vel at nesten alle punktene stemte (inkl. han som alltid er frisk som en fisk). Men så sto det også helt nederst på siden "at alle disse symtomene er også helt vanlige for andre sykdommer, som f.eks. vanlig forkjølelse"...

Så da sitter vi her, lett snufsende. Er vi forkjølet, eller er vi alvorlig syke?!? Siden ungene allerede er friske (de var syke i 2 dager), og jeg allerede føler meg bedre etter 1,5 dag... Så var det kanskje ikke svineinfluensa, da? Og godt er det! Jeg skal ikke late som om jeg ikke tar den alvorlig - for det gjør jeg. Hele familien er blitt superflinke til å vaske hendene hele tiden. Selv hjemme driver vi å vasker hendene i tide og utide. Vi er blitt så drillet i dette, at det går av seg selv. 

Men jeg er ikke dummere enn at jeg utnytter dette. "Åh, nei. Mamma orker ikke å rydde nå. Åh, nei. Mamma kan ikke leke nett nå, mamma må slappe av med sitt nye blad. Ja, spør heller pappa. Han vil HELT sikkert være hest." Tji-hi.

Så nå er mann og barn ute en tur, og jeg sniker meg til å blogge litt. Og så skal jeg lage noe nytt på nettbutikken i kveld: "Ukens tilbud". Fra nå av skal jeg slå til med et knall tilbud hver uke! Siden det allerede er onsdag i dag, vil det første tilbudet gjelde til neste mandag - så sant vi ikke går tom! Men det kommer nok ikke ut på nettsiden før sent i kveld, for... host, host.. jeg er sååå syk...

1 kommentar:

  1. Hehe, det er bra at det ikke bare er pappaer som blir syk som menn. Det er godt med en liten luke i hverdagen. Og nå må jeg selvsagt sjekke nettbutikken!

    SvarSlett