lørdag 25. juli 2009

Det er sommer, det er sol og det er... snart søndag

Ok, så er vi her. På ferie i Norge, med drømmen om New Zealand som et fjernt minne.

Jeg tenkte litt på "The Hart" i går, da vi ankom vår lille, koslige hytte - som min mann så stolt hadde fikset for oss. "De har til og med tråløst internett!" sa han til meg i forkant. "Kult" sa jeg.

Vi bor nå i en brakke med 1 vindu. Vi fikk til internett, men kun når datamaskinen står HELT ytterest på bordet - og døren inn til soverommet MÅ være igjen, ellers blokkerer den signalet.

Av og til er ting så gale, at de bare blir veldig, veldig morsomt. Min mann var redd for at jeg skulle bli sur og skuffet (jeg er et lite "luksus dyr"), men jeg har det faktisk helt topp :o) Ungene koser seg, hopper på trampoline utenfor og er allerede gode venner med ungene i nabohytten.

Vi reiser videre i morgen, og den eneste som faktisk har klaget over "hytten" er min mann. "Det skal så lite til!" utbrøt han ilter i går kveld, da han ikke fant noe sted han kunne henge opp et håndkle på badet. Og det samme gjentok seg, da vi myste mot en bitte liten tv skjerm oppunder taket på kjøkkenet/stuen vår. Det er ingen sofa her. Kun en kjøkken benk, som... vel er litt hard å sitte i. Den får en liksom til å lengte etter kirkebenker. (De er mer behaglige.)

Så mens han klager, syns jeg dette er et topp ferieminne. Jeg har allerede ominnredet hele hytten i hodet, og til og med tegnet en skisse over hvordan JEG ville ha innredet denne... klossen. Jeg har flyttet vegger, og laget dobbelt dør ut mot terrassen. Hytten er ca. 25 kvadrat, og terrassen ca. 20. Jeg vet til og med hvilket IKEA kjøkken jeg ville ha valgt.

Som prikken over i'en, regner det. Vi som er på ferie, har regn. Min søster som låner huset vårt "for å få jobbe i fred", sliter med å få noe gjort, fordi "det er jo så varmt og fint"... Isn't it ironic?

Men hun fikk iallefall min mann i godt humør, da hun skrøt uhemmet over "amerika stolene" våre. (Har i et tidligere innlegg nevnt at min mann måtte montere 4 hagestoler... ) Han er blitt veldig glad i de stolene; men om det er fordi de er gode å sitte i, eller fordi jeg har solgt så mange av dem til slekt og venner etter at han monterte dem, vet jeg ikke...

Jeg legger ikke ut bilder, da jeg ikke vil skuffe hytte eierene. De er så søte og snille, alle som jobber her. Servicen er helt på topp. DET skal de ha! :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar