fredag 19. november 2010

Alt under kontroll?

Jeg er en person som liker orden. Og som kan ha tendenser til å være kontrollfrik. Som med alt annet her i livet, er det både positivt og negativt ved dette. For når det kommer til butikken, har jeg stort sett stålkontroll - derfor kom det som skjedde på butikken i går litt uventet på meg...


Etter å ha flyttet og stort sett fått lageret på plass, hadde jeg kontroll. Glad og fornøyd sa jeg til en kunde "Beklager, men vi er HELT utsolgt for de grønne zinkhusene. Begge størrelsen ble solgt ut de to første dagene vi hadde åpnet. Ja, det var synd..." Og så snudde jeg meg rundt til en annen kunde: "Duftelys? Ja vi har MASSE! Kom så skal jeg vise deg".

Etter tredje runden måtte jeg erkjenne at jeg ikke ante hvor alle duftelysene var blitt av. Så mens kunden kjøper vanlige lys, sniker jeg meg inn på lageret, for hvor i all verden er de blitt av?!? Mens jeg leter på lageret må jeg flytte på noen esker - og hva har vi her? Grønne zinkhus! Øh. Kunden er selvsagt gått, når jeg kommer ut fra lageret igjen. Og duftelysene? Ca. 5 store ekser... gudene må vite hvor de er blitt av. Skulle nesten tro at jeg kunne lukte meg frem til de, eple og kanel... vanilje... Jeg får prøve på nytt i dag. Lageret er ikke SÅ stort, og de er ikke noen annen plass - så de MÅ være i lokalet et sted.

Sånne små ting som dette - det forstyrrer en stakkar som skal sove. Jeg har til og med drømt om duftelys! Tipper at de er det første jeg ser, når jeg kommer på jobb i dag. Hva er det de sier? "rett under nesen på deg" osv. Tenker at det ordner seg, og at jeg er heldig som ikke har større problemer her i livet, enn duftelys som forsvinner :o)

Ønsker alle en fin helg!


(minner meg litt om bryggen...)

2 kommentarer:

  1. Hehe, kjenner meg igjen i dette du.
    Eg må ha kontroll på kor tinga er i butikken og på lageret elles finn eg ingenting.
    Flotte lyshus du har:)
    God helg til deg.
    H

    SvarSlett
  2. Hehe, helt menneskelig. Jeg er litt lik, ikke alltid familien liker at jeg vil ha det sånn og sånn. Jeg elsker orden.
    Lyshusene forsvinner fort uansett.....
    Skal kikke mer på denne bloggen.

    Ha en flott lørdag :-)

    SvarSlett